2010. szeptember 27., hétfő

Na, akkor kezdjük el! Nagyjából ezeket a témaköröket fogom boncolgatni ebben a blogban:


  1. Kik is az ainuk?
    アイヌ民族について
  2. Kezdetben kik foglalkoztak velük Magyarországon? 
    ハンガリーでのアイヌ研究
  3. Szertartásaik eredete (medve szertartások)             
    熊送りの由来
  4. Célja                                                                     
    熊送りの目的
  5. Szükséges eszközök                                              
    熊送りに必要な道具
  6. Szent szövegek                                                     
    お祈りなど
  7. Eltérés a többi nép medveünnepével                       
    シベリアなどの他の民族の熊送りとの違い

22 megjegyzés:

  1. Érdekesek a témák!

    ". Eltérés a többi nép ünnepével "

    Gondolom ünnep alatt a medvékkel kapcsolatos szertartásokat érted.

    VálaszTörlés
  2. Igen,köszi a hozzászólást..ki is bővítem a mondatot a félreértések elkerülése végett..

    VálaszTörlés
  3. Most tudtam meg, hogy az Ainu Rebels feloszlott...

    VálaszTörlés
  4. ooo, ne már..pedig őket szerettem volna felhozni pldának is később....miért? MIÉÉRT?? szerezzé nekem pólót...

    VálaszTörlés
  5. Passz....a pólót a társulat honlapjáról lehetett rendelni, de már levették onnan...

    VálaszTörlés
  6. Ezt olvastad?
    http://www.neprajz.hu/bbb/people.htm

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm, ez a Baráthosinak a könyvéből való?

    VálaszTörlés
  8. Az sajnos nem derült ki, hogy mi a forrás..

    "A róluk szóló elsõ japán híradást 642-bõl ismerjük,"

    Megpróbálom kinyomozni, hogy mi lehet ez a híradás.

    VálaszTörlés
  9. Na, voltam a könyvtárban, utánanéztem 1-2 dolognak a 日本国語大辞典-ben, ami egy 20 kötetes szótár, 500 ezer szócikkel.

    1. えぞ (蝦夷):a, 古代東北地域に住み、中央と異なる生活・文化様式を有し、中央政権に服さなかった集団。
    első előfordulása: 1153 (久安百首)

    eredete : esetleg a karafutoi ainu nyelvjárás ember szava "enchiu" (de még más elképzelések is vannak)

    b, 北海道、樺太、千島などを総称した古名。または、 a, の居住する地。

    első előfordulása:1485 (蔭凉軒日録)

    2. えびす(夷・戎・蝦夷): a, 古代アイヌ人
    b, 野蛮人

    első előfordulása: 732-739 körül(肥前風土記)


    3.えみし (蝦夷):上代東部日本に住む中央政府に服さなかった部族。 
    talán az enchiu, enchu szóból

    első előfordulása: 720 (日本書紀), manjóganával 愛瀰詩.


    Az emisik ainu volta még kérdéses.

    4. アイヌ: első előfordulása: 1917 (長塚節歌集)

    5. アイノ:első előfordulása: 1811 (俳諧、斧の柄)

    Változatlanul nem tudom, hogy mi lehet az a honlapon említett 642-es forrás..

    VálaszTörlés
  10. Van itt egy cikk a 7. oldaltól a 13.-ig Batchelor ainu Miatyánk fordításáról:
    http://partium.unitarius.eu/partium_2008-09_tel.pdf

    VálaszTörlés
  11. Találtam egy cikket a Medvéről :) A 聖学院 (せいがくいん)egyetem kiadványában jelent meg.
    「人格される熊」
    http://seiglib.seigakuin-univ.ac.jp/toppage_composition/topics/0000000092/0000000092-36A.pdf

    VálaszTörlés
  12. Köszi, anzu.De szerintem az ainu Miatyankot nem fogom megemlíteni a szakdogában..Megnézem majd a macis cikket..

    VálaszTörlés
  13. "De szerintem az ainu Miatyankot nem fogom megemlíteni a szakdogában."

    a jövőbeni bibliográfiához majd jól jön.

    VálaszTörlés
  14. Lehet, hogy egy kicsit lerágott csont, de írsz a történelmükről? jelenkori helyzetükről, a japán társadalomba való beintegrálódásukról?

    VálaszTörlés
  15. Roviden persze mindenkepp szeretnem bemutatni oket, illetve hogy mennyire tudtak megtartani a szokasaikat a mai napig (ez ugye osszefugg a beintegralodasukkal is). illetve meg arra gondoltam, hogy majd a vegere felsorolom, milyen torekvesek vannak az ainu hagyomanyok feltamasztasa erdekeben. Mit gondoltok?

    VálaszTörlés
  16. 良い考えだね。

    http://www.frpac.or.jp/

    http://city.hokkai.or.jp/~ayaedu/hazime/ainuc.html

    VálaszTörlés
  17. most olvastam a legujabb bejegyzesedet es mar ertem mirol irsz :) tokre semmi koze annak a temanak amit en mondtam az elobb, ahhoz amirol irsz :) de hameg azt is beteszed, az is jol hangzik szerintem. eleg kerek kepet fogsz adni rola

    VálaszTörlés
  18. Lájkolnálak DLS :). szerintem is.

    VálaszTörlés
  19. Egy könyvritkaság:
    Az 1854-es ainu-német szótár August Pfizmaiertől
    http://books.google.com/books?id=tGBCAAAAYAAJ&q=August+Pfizmaier.+Vocabularium+der+Aino-sprache.+1854&dq=August+Pfizmaier.+Vocabularium+der+Aino-sprache.+1854&source=bl&ots=qizvPxKboS&sig=sPYLtaPu2F5QWRdltBxqLAPgGO0&hl=hu&ei=urfOTOXFGI_-vQOWmNW-Dw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CBQQ6AEwAA#v=onepage&q=August%20Pfizmaier.%20Vocabularium%20der%20Aino-sprache.%201854&f=false

    VálaszTörlés