2011. március 9., szerda

Előzetes, avagy milyen bejegyzések várhatóak és mikor?

Ez most marhára nem kapcsolódik az előző bejegyzéshez, de gondoltam, hogy hasznos lehet, mind számomra, mind pedig számotokra, hogy kb. milyen időközönként fogok írni s mi lesz az adott téma. Persze, ahogy magamat ismerem elfogok ezzel csúszni vagy teljesen másról fogok írni, de  legalább ad egy kis támpontot a munkához.

Tehát a következőkre lehet számítani:

  • márc.16-17: Az előzőnek a folytatása (tehát Korabeli írások az ainukról 2.) Ez a dolog majd attól is függ, h mennyi anyagot találok róluk, és mennyire van rá igény
  • márc. 23-24: Az ainukról általában, Kik azok az ainuk?
  • márc. 30-31: Szertartásaikról
  • április 6-7: A medveünnepről, eredete, célja
  • április 13-14: Szent szövegek, eszközök bemutatása 1.
  • ápr. 20-21:  Szent szövegek, eszközök bemutatása 2.
  • ápr. 27-28:  Joker- azaz ami még kimaradt az előzőekhez kapcsolódóan
  • május: 4-5: É- amerikai indiánok medveünnepe
  • május 11-12: Szibériai népek medveünnepe
  • május 18-19 Összehasonlítás a többi nép medveünnepével

6 megjegyzés:

  1. Én főleg az összehasonlítás részét várom nagyon! ^^ Szóval jól kinéztem a legvégét! XD Amúgy szerintem jó ötlet egy ilyen ütemtervet csinálni!

    VálaszTörlés
  2. 面白そう! Az ünnepekről semmit sem tudok, szóval kíváncsi leszek, miről szól és mit csinálnak :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem az ainukról mindig az jut eszembe amit Farkas Ildikó tanárnő mondott, valami ilyesmi, hogy: "Mert az ainuk ugye mongoloid és europid vonásokkal is bírnak. Mongoloid vonás például a zömök testalkat. Europid például az, hogy irtó szőrősek, és hogy fehér a bőrük. Mondjuk ez is érdekes, hogy sokáig ezt se vették észre a japánok , mert egyszerűen ANNYIRA szőrősek, hogy nem látszik a bőrszínük." XD
    Meg hogy "tehát mi a konklúzió? A japánok ősei vagy koreaiak, vagy ainuk. Hát egyik se túl imponáló nekik, azt ugye látjuk..." :'D
    Nagyon bírom a tanárnő óráit :D

    VálaszTörlés
  4. hűűűűű! ez aztán ütemterv :D
    épp tegnap bukkantam egy részre az ainukról a Tipton könyvben, rögtön rádgondoltam, bár nem tudom szükséged van e rá-az ainukkal szembeni bánásmódról írt röviden (62-64.o ha mégis kellene)

    VálaszTörlés
  5. szirmocska: hahaha, ez nekem is ismerős! De a legjobb, amikor azt mondta, hogy Hokkaidón folyatják a szarvasmarhát...XD
    DLS: köszi szépen, ártani nem árt, ha megnézem azt a részt, még jól jöhet.

    VálaszTörlés